loading...
انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم
QTGA بازدید : 446 جمعه 04 آبان 1397 نظرات (0)

سخن از آنجا آغاز شد که آدمی، برای دیدن آنچه در جای دیگر بود، قدم در راه نهاد و سفر معنا گرفت. گام اول از خلق به خدا، گام دوم در خدا با خدا ، گام سوم از خدا با خلق و گام چهارم از خلق با خدا ...

اما شاید این برای همه ی آدمیان میسر نبود؛ که دلیل راهی باید و جد و جهدی به قول حافظ...

پس گام بر زمین گذاردند و رفتند و گاه یافتند و گاه نیافتند ... جادوی سفر، جادوی راه، در این میان دلیل راهی باید، رهنمایی، رفیقی...

و پیشه راهنمایان سفر، از آن روز آغاز شد که عده ای قدم بر راه نهادند؛ رسول اکرم (ص) فرمودند: سه نفر با یکدیگر همراه نشوند مگر یکی سالار آن دو دیگر باشد. راهی که آمده ایم، به بلندای تاریخ و سفر بوده است... جستجو و گردش بر روی زمین، امروزه "گردشگری" نام دارد.

            کاروان سالاران دیروز، راهنمایان گردشگری امروزند.

در بیشتر کشورهای دنیا به ویژه در قاره اروپا، دیری است که راهنمایان گردشگری جایگاه اجتماعی و حقوقی خود را یافته اند. در ایران نیز، تلاش های بسیاری برای ایجاد شرایط مطلوب و فراهم آوردن جایگاهی مناسب برای راهنمایان انجام شده که از آن جمله، میتوان به پایه گذاری و شکل گیری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری استان هاست، اشاره کرد.


دربهمن ماه، سال 1392، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم  با حضور نماینده وزارت کار و امور اجتماعی تشکیل و به عضویت کانون راهنمایان سراسر کشور درآمد.

 

 

 

          راهنمایان گردشگری ، سفیران فرهنگی         

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو